Go Back   Alizée America Forum > Alizée > Alizée News

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 02-11-2016, 06:31 AM
Ray4AJ's Avatar
Ray4AJ Ray4AJ is offline
Last Fan Standing
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 2,378
Ray4AJ is on a distinguished road
Default [2016-02-11] Interview - Bordeaux7

"So for now, I want to be guided by it, continue to explore what I can in the dance, to enjoy myself. But you never know what tomorrow will bring ... "

http://www.bordeaux7.com/bordeaux-so...acle-interview

Quote:
The two dances, a virus that grabs: Alizee interview before the coming of 'Dancing with the Stars' on Friday

Hasbeen, ballroom dancing? Nay! The success of 'Dancing with the Stars' on TV as on tour, has awakened a highly infectious virus that Alizee has paid the price. Third relapse this Friday and Saturday at the rink Mériadeck.
Apart from the winner, the Belgian singer Loïc Nottet (where preparations of his album), the biggest names will be there - Priscilla Betti her runner, Olivier Dion 3rd, Fabienne Carat, and also the amazing winner of Season 5 in 2014 , rayane bensetti. Plus, of course, pros dancers of the show, the jury in full - Fauve Hautot, Jaclyn Spencer, Jean-Marc Généreux and the hilarious Chris Marks (our interview of 6 February 2015), Sandrine Quétier to animate all that ... and Alizee, luxury guest as the winner of season 4, with his partner to the city as the scene Grégoire Lyonnet was already the first two rounds! Interview.

Decidedly, 'Dancing with the Stars' and you, it starts to make a long story!
Yes, as a great love story! My issue to victory coincided with the first tour, and since we never leaves. When Chris asked me if I wanted to join, I am not even asked myself the question: what is such a pleasure to find mates, judges, teams ... As a summer camp, almost! And then the dance has taken a big part of my daily life, and it really is a joy to share with the public.

Everyone says it's much better live than on TV. You too?
Yes, it is incomparable. In the show, there are codes, precise timings, this is the format that does it. On tour, the competition into the background and everything is turned towards the atmosphere, the interaction with the public, proximity - the salsa lessons with Chris Marks whole room became a kind of tradition, for example. So, of course, there is a ranking, it's part of the game - and it must be bad marks to Chris and 'Buy! 'Jean-Marc (laughs) ... But that is secondary. Myself, I am not one, I rise rather 'guest' on group choreography with the pros, and this is yet another challenge: the level is even higher, and I had lot working with Gregory to be up.

Does all this did not put your singing career brackets?
Yes, but I started singing at age 15, it's been 15 years of career and six albums behind me. Since the show, I met Gregory, being always surrounded by dancers, I really caught the bug dancing. I really like it, even if I still have so much to learn - but I'm lucky to be with Gregory to progress faster.

You know, the show helped make popular dances again in two - what was called 'ballroom dancing', a term that always reminded me of the very old ... Now, everyone gets going , private events and major festivals are multiplying, and Gregory we are approached all year to go dancing all over France, with dances from the issuance but also creations. So for now, I want to be guided by it, continue to explore what I can in the dance, to enjoy myself. But you never know what tomorrow will bring ... •

Collected by Sébastien Le Jeune

Tomorrow Friday at 20:30, Saturday at 15h and 20:30 44-57 € (32 € children) via the usual channels.

-----------------------------------------

Les danses à deux, un virus qui s’attrape : Alizée en interview avant la venue de "Danse avec les stars" ce vendredi
Jeudi, 11 Février 2016

Hasbeen, les danses de salon ? Nenni ! Le succès de « Danse avec les stars », à la télé comme en tournée, a réveillé un virus très contagieux, dont Alizée a fait les frais. Troisième rechute ces vendredi et samedi à la Patinoire Mériadeck.
Hormis le vainqueur, le chanteur belge Loïc Nottet (en pleins préparatifs de son album), les plus grands noms seront là – Priscilla Betti sa dauphine, Olivier Dion le 3e, Fabienne Carat, et aussi l’épatant vainqueur de la saison 5 en 2014, Rayane Bensetti. Plus, bien sûr, les danseurs pros de l’émission, le jury au complet – Fauve Hautot, Jaclyn Spencer, Jean-Marc Généreux et l’inénarrable Chris Marques (notre interview du 6 février 2015), Sandrine Quétier pour animer tout ça… Et Alizée, guest de luxe puisque la gagnante de la saison 4, avec son partenaire à la ville comme à la scène Grégoire Lyonnet, a été déjà des deux premières tournées ! Entretien.

Décidément, « Danse avec les stars » et vous, ça commence à faire une longue histoire !
Oui, comme une grande histoire d’amour ! Ma victoire à l’émission coïncidait avec la première tournée, et depuis on ne se quitte plus. Quand Chris m’a demandé si je voulais en faire partie, je ne me suis même pas posé la question : c’est un tel plaisir de retrouver les copains, les juges, les équipes… Comme une colonie de vacances, presque ! Et puis la danse a pris une grande place dans ma vie au quotidien, et c’est vraiment un bonheur à partager avec le public.

Tout le monde dit que c’est nettement mieux en live qu’à la télé. Vous trouvez aussi ?
Oui, c’est incomparable. Dans l’émission, il y a des codes, des timings très précis, c’est le format qui veut ça. En tournée, la compétition passe au second plan et tout est tourné vers l’ambiance, l’interactivité avec le public, la proximité – le cours de salsa de Chris Marques avec toute la salle est devenu une sorte de tradition, par exemple. Alors, bien sûr, il y a un classement, ça fait partie du jeu – et il faut bien les mauvaises notes de Chris et les « J’achète ! » de Jean-Marc (rires)… Mais c’est secondaire. Moi-même, je n’en fais pas partie, j’interviens plutôt en “guest” sur des chorégraphies de groupe avec les pros, et c’est encore un autre challenge : le niveau est encore plus élevé, et j’ai dû énormément travailler avec Grégoire pour être à la hauteur.

Est-ce que tout ça n’a pas mis votre carrière de chanteuse entre parenthèses ?
Si, mais j’ai commencé le chant à 15 ans, ça fait déjà 15 ans de carrière et six albums derrière moi. Depuis l’émission, ma rencontre avec Grégoire, le fait d’être toujours entourée de danseurs, j’ai vraiment attrapé le virus de la danse. J’aime vraiment ça, même si j’ai encore tellement à apprendre – mais j’ai la chance d’être avec Grégoire pour progresser plus vite.

Vous savez, l’émission a contribué à rendre de nouveau populaires les danses à deux – ce qu’on appelait “danses de salon”, un terme qui faisait toujours penser à des personnes très âgées… Maintenant, tout le monde s’y met, les événements privés et les grandes fêtes se multiplient, et avec Grégoire nous sommes sollicités toute l’année pour aller danser partout en France, avec des danses tirées de l’émission mais aussi des créations. Alors, pour l’instant, j’ai envie de me laisser guider par ça, de continuer à explorer ce que je peux dans la danse, de me faire plaisir. Mais on ne sait jamais de quoi demain sera fait… •

Recueilli par Sébastien Le Jeune

Demain vendredi à 20h30, samedi à 15h et 20h30, 44-57€ (32€ enfants) via les réseaux habituels.


Last edited by Ray4AJ; 02-11-2016 at 06:39 AM..
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 05:06 AM.