Go Back   Alizée America Forum > Other Subjects > Off Topic

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 01-19-2016, 06:16 AM
Ray4AJ's Avatar
Ray4AJ Ray4AJ is offline
Last Fan Standing
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 2,378
Ray4AJ is on a distinguished road
Default Christophe Willem leaving Twitter behind

Christophe Willem (seen with Alizée in 'Stars au grand air') is leaving Twitter. He discusses his experience there and his reasons for leaving. Could Twitter be having the same effect on Alizée???

https://www.facebook.com/willemoffic...06095726127043

Quote:
I think that 2016 should be a year of renewal! ...

Just a few years at the end of the golden age of MySpace had two options and to me Twitter or Facebook, I opted for the first, France Twitter!

We enjoyed all of an era in which our exchanges were natural and authentic ... Measuring everyone how much we were lucky to benefit from this special relationship.

Unfortunately this period was short lived as the advent Twitter revealed the vile and unhealthy side of some people enjoying this freedom of speech to spread hatred permanently under a new anonymity, that of cowardice.

I'm lucky not to be the target of attack of any kind because I am still quite spared but you who follow me from the beginning of this adventure you know how sometimes I remained impassive, sometimes reactive to all forms of harassment.

Only I remain human and the repetition of this permanent stream of hatred pollutes not only my news feed but also my personal balance, the one I'm trying to preserve for years.

I refused to manage my social network (despite what I read!) By a community manager team because it goes against what I seek with you ... An area of ​​freedom but also of RESPECT

However, it is clear that Twitter does not adequately protect its users against the repeated acts of slander, harassment and other offenses against the integrity of those present. It's not my idea of ​​freedom!

I refuse any form of blackmail, not any form of legitimate authority to tell me what to. I think the snapshot quite lose some reason, made ephemeral relationships and killed all forms of deep reflection.

I have too much respect for you and the privileged relationship we have for 10 years, to see our trade is reduced to a simple hello and goodnight daily (lost among a permanent state of soul afloat 140 characters or various other facts of a world drifting towards a frantic consumption of news of all kinds), all dictated by imposing a lopsided us the rate at which I have to correspond with you or risk seeing my TL drowned his hate and y positions spread by the same occasion an atmosphere far from the one we have known before.

I have so much to say, so much to share with you that I will not resign myself to seeing our relationship reducing in intensity because of a network that does not provide comfort for the tranquility that I research.

That is why I decided to close my Twitter account from tonight at 0:00 ET gives you appointment here on my Facebook page and my Willemofficiel pleasure ... Finally relieved

Kisses to all
Xxx


Je crois que 2016 doit être l'année du renouveau!...

Il y a quelques années à la fin de l'âge d'or de MySpace deux options s'offraient et à moi Twitter ou Facebook, j'ai opté pour la première, Twitter France!

Nous avons pu profiter ensemble d'une époque durant laquelle nos échanges étaient naturels et authentiques… Mesurant tous à quel point nous étions chanceux de pouvoir bénéficier de cette relation privilégiée.

Malheureusement cette période fut de courte durée car l'avènement Twitter a fait apparaître le côté vil et malsain de certaines personnes jouissant de cette liberté de parole pour y répandre une haine permanente sous couvert d'un anonymat nouveau, celui de la lâcheté.

Je suis chanceux de ne pas être la cible d'attaque en tout genre car je suis malgré tout assez épargné mais vous qui me suivez depuis le début de cette aventure vous savez à quel point je suis resté tantôt impassible, tantôt réactif à toutes formes de harcèlements.

Seulement je reste humain et la répétition de ce flot permanent de haine pollue non seulement mon fil d'actualité mais aussi mon équilibre personnel, celui que je m'efforce de préserver depuis des années.

J'ai refusé de faire gérer mes réseaux sociaux (malgré ce que je peux lire!) par une équipe de community manager car ça va à l'encontre de ce que je recherche avec vous... Un espace de liberté mais aussi de RESPECT

Or, force est de constater que Twitter ne protège pas suffisamment ses utilisateurs contre les actes répétés de calomnies, de harcèlements et autres atteintes à l'intégrité des personnes présentes. Ca n'est pas ma conception de la liberté!

Je refuse toute forme de chantage, toute forme d'autorité non légitime visant à me dicter ma conduite. Je crois que l'instantané de tout a fait perdre la raison de certain, a rendu les relations éphémères et tué toute forme de réflexion profonde.

J'ai trop de respect pour vous et la relation privilégiée que nous entretenons depuis 10 ans, pour voir nos échanges se réduire à un simple bonjour et bonsoir journalier (perdu parmi un flot permanent d'état d'âme de 140 caractères ou d'autres faits divers d'un monde qui dérive vers une consommation effrénée d'actualité en tous genre), le tout dicté par une déséquilibré nous imposant le rythme auquel je dois correspondre avec vous sous peine de voir ma TL noyée de ses postes haineux et y répandre par la meme occasion une ambiance très loin de celle que nous avons connue autrefois.

J’ai tant de choses à vous dire, tant de choses à partager avec vous que je ne veux pas me résigner à voir notre relation réduire en intensité a cause d’un réseau qui n’offre pas le confort nécessaire à la tranquillité que je recherche.

C’est la raison pour laquelle j’ai décidé de fermer mon compte Twitter à compter de ce soir à 0h00 et vous donne RDV ici sur ma page Facebook Willemofficiel et pour mon plus grand plaisir... Enfin soulagé

Bises à tous
Xxx

Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 01:04 PM.